motosportshow.pl
vw golf r variant mk7
Czy warto kupić VW Golfa R mk7? Opinia posiadacza
2025-10-02
opel astra gsi
Opel Astra GSi 2.0 16V – hot hatch, który zyskuje na wartości
2024-12-12
Jak uruchomić samochód w zimie
Jak uruchomić samochód w zimie: praktyczne porady na mroźne dni
2023-12-10
motocykle 125ccm
Motocykle 125ccm: kompletny przewodnik
2023-10-14
Facebook Twitter Youtube Instagram
motosportshow.pl

Type and hit Enter to search

  • Baza wiedzy
  • Gadżety i akcesoria
  • Porady i mechnika
    • Zakup auta
    • Testy i opinie
  • Przepisy
motosportshow.pl
  • Baza wiedzy
  • Gadżety i akcesoria
  • Porady i mechnika
    • Zakup auta
    • Testy i opinie
  • Przepisy
opel astra twin top
Testy i opinieZakup auta

Opel Astra Twin Top – tani i wielosezonowy kabriolet. Opinie, dane techniczne, zalety i wady

Redakcja
2025-11-13 3 Mins Read
34 Views
0 Comments

Większość kabrioletów kojarzy się z wiatrem we włosach, podmuchami powietrza i koniecznością zaciskania zębów przy wyższych prędkościach. Astra Twin Top trochę łamie ten schemat. To jeden z tych nielicznych kabrio, w których można jechać z otwartym dachem i to nawet bardzo szybko. Prędkość 140km/h nie powoduje dyskomfortu związanego z wiatrem, niemniej staje się już to głośne.

Klimatyzacja czy składamy dach?

Jeśli za oknem jest ponad 16’C to już można myśleć o podróżowaniu bez dachu. Ogrzewanie + windshot (wiatrołap) i takie przejażdżki są już bardzo miłe. Wato pamiętać, że podróżowanie w bardzo gorące dni z klimatyzacją jest również komfortowe. Niemniej w prawdziwy upał ja zdecydowanie polecam jazdę z zamkniętym dachem i klimatyzacją.

Stalowy dach to plus, ale czasami minus

Najciekawszy element Astry Twin Top to twardy, składany dach. Inżynierowie Opla poszli inną drogą niż wielu rywali:

  • zamiast ogromnego, dwu­elementowego dachu, który wymusza wielki, długi bagażnik,
  • zastosowali konstrukcję składającą się bardziej kompaktowo (trzy elementy), przez co proporcje nadwozia pozostały zgrabne.

Efekt? Samochód nie wygląda jak kabriolet z „doklejonym” kufrem, tylko jak naturalnie zaprojektowany model, od początku pomyślany pod twardy, chowany dach.

To rozwiązanie ma jednak cenę. Po zamknięciu dach nie robi z Astry pancernej limuzyny. Nadwozie nie usztywnia się tak, jak można by się spodziewać po stalowej konstrukcji, a na nierównych drogach łatwo wychwycić lekkie trzaski, drgania i wibracje nadwozia przy jeździe po wybojach. Jest na to lekarstwo – serwis dachy. Polecam smarowanie uszczelek wazeliną techniczną lub preparatem do uszczelek, wtedy hałasy są mniejsze lub są niwelowane do zera. Dodatkowo dach ma regulacje i można go “usztywnić”.

Warto wspomnieć, że auto jest wzmocnione poprzez m.in. zastrzały pod nadwoziem. To tworzy z niego dość sztywne auto z dobrym prowadzeniem zarówno z schowanym jak i rozłożonym dachem.

Diesel pod maską to chyba jeden z najlepszych wyborów

estowany wariant Astry Twin Top skrywa pod maską turbodiesla. To połączenie, które na papierze wygląda logicznie:

  • dobry moment obrotowy,
  • niezła elastyczność,
  • spalanie, które nie straszy przy dystrybutorze.

W moich dwóch astrach stawiałem na diesla. Całkiem dobrze pasuje do charakteru auta – dość żwawo przyśpiesza, a dźwięk disela nie przeszkadza. Do tego jest ekonomiczny, średnie spalanie wynosi około 6-7 litrów na 100km.

Jak to w dieslu warto przed zakupem przygotować lub zweryfikować:

  • koło dwumasowe, po 160 tys. km. zwykle kończy żywot,
  • turbina, jak to w dieslu może się pocić, niemniej dla DPF (filtra cząstek stałych) może to być wyrok śmierci,
  • klapy wirowe w kolektorze ssącym, można je usunąć / wylogować, niemniej urwanie grozi uszkodzeniem silnika i drogim remontem,
  • EGR, może się zaciąć, auto wtedy straci moc, ale czyszczenie zwykle wystarczy,
  • DPF (nie zawsze jest obecny), niestety brak regularnego wypalania, lejące wtryski i nieszczelności turbiny mogą spowodować jego uszkodzenie lub konieczność czyszczenia.

Z polecanych silników jeszcze mogę wskazać jednostki benzynowe – 1.8 wolnossące oraz 2.0 turbodoładowane. Mają opinię całkich dobrych. Odradzam 1.6 wolnossące i turbodoładowane – pobierają olej lub potrafi się zatrzeć jeden z cylindrów, co niesie ze sobą duże koszty remontu.

Praktyczność? Więcej, niż można by się spodziewać

Jak na kabriolet z twardym, chowanym dachem, Astra Twin Top całkiem sensownie łączy styl z praktyką:

  • bagażnik nie jest mikroskopijny – dopóki dach jest zamknięty, można coś do niego realnie zapakować,
  • po otwarciu dachu przestrzeń się kurczy, ale wciąż da się zmieścić np. torbę sportową czy zakupy,
  • w kabinie jest znane z Astry wyposażenie i ergonomia – nie różni się niczym.

To nie jest auto rodzinne, ale na weekendowy wyjazd we dwoje w zupełności wystarczy, nawet ze schowanym dachem można się zapakować, wykorzystując kanapę 🙂

Dla kogo jest Astra Twin Top?

Opel Astra Twin Top to ciekawa propozycja dla kierowcy, który:

  • chce kabrioletu, ale boją się wiatru – tutaj tego nie ma, mając 188cm mogę to potwierdzić, oczywiście posiadając wiatrołap :),
  • szuka modelu całorocznego, najlepiej z twardym dachem, który po zamknięciu nadal wygląda proporcjonalnie i elegancko,
  • liczą na niskie koszty eksploatacji i względną bezawaryjność.

To nie jest idealny kabriolet – ktoś wrażliwy na trzaski nadwozia i twardą jazdę może się z nim nie polubić. Ale jeśli priorytetem jest komfort jazdy z otwartym dachem oraz bezawaryjność, Astra Twin Top wypada bardzo przekonująco.

Share Article

Follow Me Written By

Redakcja

Other Articles

vw golf r variant mk7
Previous

Czy warto kupić VW Golfa R mk7? Opinia posiadacza

Previous
2025-10-02

Czy warto kupić VW Golfa R mk7? Opinia posiadacza

vw golf r variant mk7

Powiązane artykuły

vw golf r variant mk7

Czy warto kupić VW Golfa R mk7? Opinia posiadacza

Redakcja
2025-10-02
opel astra gsi

Opel Astra GSi 2.0 16V – hot hatch, który zyskuje na wartości

Redakcja
2024-12-12
motocykle 125ccm

Motocykle 125ccm: kompletny przewodnik

Redakcja
2023-10-14
mały suv

Mały SUV: Kompleksowy przewodnik po popularnym segmencie samochodów

Redakcja
2023-09-01
motosportshow.pl

Śledzimy to, co najciekawsze w motoryzacji.

© 2025, All Rights Reserved.

Na skróty

  • Baza wiedzy
  • Gadżety i akcesoria
  • Porady i mechnika
  • Przepisy

Obserwuj nas

Instagram